למה חשוב שלעסק שלכם יהיו מערכות נידוף עשן

מערכות נידוף עשן נחוצות במקומות ועסקים שבהם העשן נוצר באופן מתמשך כתוצאה מתהליכי העבודה. הדבר אמור הן במפעלים ותעשיות בהם שלבי יצור מסוימים כרוכים בהתכה או חימום של חומרי גלם שונים והן במטבחים גדולים עקב תהליכי הבישול. מערכת נידוף עשן הינה חלק ממערכת האוורור אשר נועדה לשמור על טיב האוויר. במאמר זה נרחיב לגבי החשיבות של מערכת זו בעסקים שונים.

בריאות האוויר והעובדים

בתי עסק מחויבים לספק לעובדים במקום וגם ללקוחות סביבה בריאה. התקנת מנדפים הינה כלי מרכזי בשמירה על סביבת עבודה עם אוויר איכותי ועל מקום עבודה בטיחותי. הימצאות עשן במתחם לא מאוורר כתוצר לוואי של הייצור או הבישול ללא מערכת נידוף עשן תקינה מגבירה את הסיכון לפרוץ דליקה ומעלה את הסכנה לתאונות ופציעות במקום העבודה.

התקנת מנדפים

החשיבות של מערכות נידוף עשן אינה נוגעת רק לעניין הבריאותי אלא גם לעניין האסתטי והיכולות ליצור סביבת עבודה נוחה ונעימה הנקייה ממפגעי ריח. לכן, שלב התקנת מנדפים הוא קריטי. מערכת נידוף עשן מסייעת לנטרל ריחות לוואי הנלווים לתהליכי הייצור או הבישול וכדומה ומסייעת בביסוס של בית העסק בתור מקום עם מוניטין טוב. מקום עבודה עם אוויר נקי וריח נעים הוא מינימום בשוק כיום.

תפקיד מערכת נידוף

מערכת הנידוף נועדה לנדף רכיבים כמו גזים, כימיקלים ועשן מהאוויר. מערכות נידוף עשן עוזרות לשאוב את האוויר המזוהם במתחם, פולטות אותו החוצה ומסייעת בהכנסת אוויר טרי ורענן. טרם התקנת מנדפים חשוב לתכנן מערכת המותאמת למאפייני העבודה בבית העסק. מערכת נידוף עשן יכולה לכלול מערכות שאיבה  תעלות מקשרות ומערכות סינון.


ניקוי מנדפים מחיר

על מנת לעמוד במטרותיה השוטפות, מערכות נידוף עשן צריכות ניקוי תקופתי. ניקוי מנדפים מחיר יכול להשתנות בהתאם לסוג המנדף. ארובות רחבות מצריכות ניקיון פחות תכוף, אך הדבר תלוי במידת השימוש והתחזוקה. ניקוי מנדפים מחיר נמוך ביותר הוא עבור מנדף עם ארובה צרה וארובה רחבה יקרה מעט יותר. המחיר היקר ביותר הוא עבור מערכת נידוף עשן כימית וביולוגית.


סיכום מערכת לנידוף עשן

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בחשיבות של מערכות נידוף עשן לסביבה בריאה ולמוניטין עסקי טוב. כפי שציינו, על מנת לשמור על בריאות העובדים כדאי לבצע התקנת מנדפים בהתאם למאפייני העבודה והתקנים הנדרשים. במאמר הסברנו גם על ניקוי מנדפים מחיר בהתאם לסוג המנדף. בלקו מערכות מתמחה באספקת שירותי ייעוץ, אחזקה, תכנון, התקנה וניקיון של מערכות נידוף עשן מתקדמות.